måndag 9 maj 2011

Helgen

Helgens fiske har gått i investering för framtidens tecken, då jag har varit med mina goa grabbar på lite fiske ! lördagen blev det mörtmete på samma brygga som det började för mig för hundra år sedan ! mörtarna nappade friskt effter några mäskbollar, så det blev många jubelrop på bryggan ! söndagen blev det lite jiggfiske från storgrabbens båt, och gäddorna nappade ganska omgående!inga monster men kul för knottarna !kvällens krokodil stog en av sommargästerna för, då dom kom roende mot oss med skräck i rösten och vädjade effter håv! då vi ej heller hadde med oss någon håv så föreslog jag dom att handlanda den, men det fans ej på kartan, då dom verkade helt förstenade (frågan är hur länge dom släpat på gäddan, då den var helt slut) så storgrabben ryckte in och hjälpte dom! gäddan vägde gissningsvis strax under 10kg ! sen försökte vi få dom att retunera madammen! TYVÄRR utan resultat+++++++ mycket synd tycker jag !!! men vad gör man??? så här i effterhand så skulle man ju "tappat" fisken när dom hadde fått sett den !!!
Ha det godis !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar